Friday, March 9, 2012

Dunia Akhir Zaman Sekarang

Entri kali ini saya just nak share something yg buat saya tersentuh hati

'Kasih Ibu terhadap anak seperti air di sungai yang terus mengalir, Kasih Anak terhadap ibu sulit dipahami seperti air di danau terkadang bergerak lalu dia.'


Memang betol apa quotes tue kata...
Kasih seorang tak akan putus tp
Kasih seorang anak belum tentu jalannya...
Baik atau buruk.....


Bila saya tgk video ini...
Dalam hati sayu sgt ( air mata da bergenang ha...)
Sampai hati dia buat ibu sendiri macam tue....
Berdosa besar la kamu wahai anak...


Sedangkan binatang pun tahu hargai ibunya...
Zaman sekrang tak boleh dah guna ayat
"Perangai jahat macam binatang"
Sebab manusia lagi kejam dari binatang


Walau bagaimana buruk sekali pun perangai kedua ibu bapa kita itu bukan urusan kita, urusan kita ialah menjaga mereka dengan penuh kasih sayang sebagaimana mereka menjaga kita sewaktu kecil hingga dewasa.


** Erti sayang seorang anak kepada ibu dan bapanya bukan melalui hantaran wang ringgit, tetapi sayang seorang anak pada kedua ibu bapanya ialah dengan doanya supaya kedua ibu bapanya mendapat tempat yang terbaik di sisi Allah.


Ya Allah...
Kau tetapkanlah iman ku...
Kau kasihanilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka kasihkan aku ketika aku masih kecil
Jauhkan lah aku dari sifat-sifat anak derhaka
Amin...


Ini lah video yg saya maksudkan tue...
ambik lah sebagai iktibar buat diri kita :



p/s : byk air mata mak dye kuwa tue...tak takot dosa ke anak dia?





No comments:

Post a Comment